What does the explorer discover during the adventure? / ¿y que encuentral el explorador durante su aventura? sk manifesto p.2

Dry land has become a universe in itself

La “tierra firme” es un universo en sí

Communication

Comunicación

Ruled by advertisement understood as communication, the universe of commodity; Own methods and conceptions of advertising have come to prevail so that everything is presented as if it were a product: politics, information science, art, culture and overall, any practice aimed at an audience.

Architecture becomes advertisement itself, and the Architect is the LOGO

Normada por la publicidad comprendida como comunicación, el universo de los productos; Los medios particulares y concepciones de la publicidad han definido que todo se presente como si fuese un producto: politica, informacion, ciencia, arte, cultura y sobre todo, calquier actividad que requiera una audiencia.

La Arquitectura se vuelve Publicidad en sí misma y el Arquitecto es su LOGO

Underwater creatures are fabulous and monstrous

Bajo el agua, las criaturas son fabulosas y monstruosas

Happiness

Felicidad

Humans are driven individually and collectively to happiness through rational action. Architecture now can only be a “happy subject, not a critical object” were advertising changes the concept of criticism by irony.

Happiness is more effective than punishment.

Los seres humanos son conducidos individual o colectivamente hacia la felicidad a través de la acción racionel. La Arquitectura ahora solo puede ser un “topico feliz, no un objeto crítico” donde la publicidad cambia el concepto de crítica por la ironía

World

Mundo

As a symbolic system, advertising society produces some ideas of the world, while excluding others: it is an a priori system of perception. Architecture reflects the current vision of society and the world in a synthesis of universality.

Como un sistema simbólico, la sociedad publicitaria produce algunas ideas del mundo y excluye otras: hay un sistema de percepción “A-priori”. La arquitectura refleja la actual visión de la sociedad y el mundo en una síntesis de universalidad.


skfandra manifesto, part.II. Pilar Pinchart lecture for Ultzama International Campus, Pamplona, julio 2010. Organizado por Fundación Arquitectura y Sociedad y comisariado por Felix Arranz.

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